Life News TV Russia Live Streaming

Life News is a Russian news website and 24-hour live news TV channel that is possessed by the News Media holding company. The TV channel was publicly launched in September 2013. As of February 2014, it had a latent audience of 30 million subscribers. Channel also provides Live Streaming TV Online free for its viewers. The channel’s editor-in-chief is Anatoly Suleymanov. and it is possessed by Ashot Gabrelyanov. The Gabrelyanovs work in different sectors of Russian life from showbusiness to the security services.

Watch Life News TV Live Streaming Online Free

You can watch Live tv channel on Official website:

Read More About Life News TV Russia

According to an article in The Moscow Times an impact on their recent success has been faithfulness to the Kremlin. “The father, Aram Gabrelyanov, states to President Vladimir Putin as the “father of the nation”. One of Putin’s oldest friends spent $80 million to become a key shareholder in the Gabrelyanovs’ holding company, News Media, providing it with a flood of cash for investment. In September 2014 Ukraine’s National Council of Television disqualified 15 Kremlin-run channels, including Life News, for what they appealed was war propaganda. In 2015 News Media cut around 15 to 17 percent of the employees of Lifenews. Life has been closed down on August 18, 2017. Formerly it has been issued that the TV channel is about to reduce staff. Life  News is famous for a submissive attitude toward the Kremlin and a closeness to the Russian security services. While broadcasting news about events during the 2014 pro-Russian unrest in Ukraine, Life News was mocked for falsely claiming to have found the business card of Dmytro Yarosh at the site of a battle in the Donbass. Ukrainians quickly formed an internet meme called the Yarosh business card and called the reporting “propaganda inferior than that of Nazi Germany”  When the number on the card was called, it grasped an unaffiliated elderly woman, casting further doubts on the claims of Life News.  In the wake of the Charlie Hebdo shooting in January 2015, it declared a piece from one of its regular contributors and ‘expert political analysts’ that said the terrorist attack had been carried out by the US against France in order to further an anti-Russian agenda.